ΤΑΙ ΤΣΙ ΤΣΟΥΑΝ

 Τι είναι ?

Κούνγκ Φου είναι ένας όρος που αναφέρεται στις κινέζικες πολεμικές τέχνες γενικά, και οι οποίες αναπτύχθηκαν στους αρχαίους χρόνους σαν αυστηρά συστήματα πάλης. Το Τάι Τσί Τσουάν είναι ένας ειδικός τύπος του Κούνγκ Φου το οποίο χρησιμοποιεί χαρακτηριστικά αργές, μαλακές κινήσεις που καλλιεργούν την ροή της εσωτερικής ενέργειας απ” άκρου εις άκρον του σώματος. Λόγω των παραπάνω χαρακτηριστικών το Τάι Τσί Τσουάν έχει πολλές εφαρμογές πέρα από του αρχικού του πολεμικού σκοπού.

Σήμερα, το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων μαθαίνουν Τάι Τσί Τσουάν λόγω των πολλών ωφελειών που έχει στην υγεία. Είναι μία άσκηση χαμηλής έντασης η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να μειώσει το στρές, να βελτιώσει τον συγχρονισμό και την ισορροπία, και να τονώσει όλες τις ομάδες μυών σε ολόκληρο το σώμα. Οι κινέζοι πιστεύουν ότι το Τάι Τσι Τσουάν είναι μία από τις καλύτερες ασκήσεις για την πρόληψη ασθενειών που προέρχονται από την έλλειψη κίνησης, κάτι το οποίο είναι πολύ διαδεδομένο με τον σημερινό τρόπο ζωής. Το Τάι Τσι Τσουάν είναι μέρος του εθνικού προγράμματος υγείας της Κίνας.

Η εξάσκηση του Τάι Τσί Τσουάν γίνεται βασικά με την φόρμα, δηλαδή μία σειρά απαλών συνδεδεμένων κινήσεων, η κάθε μία εκ των οποίων έχει πολεμικές εφαρμογές. Οι κινήσεις συμπεριλαμβάνουν κάθε μέρος του σώματος και έχουν ευεργετικά αποτελέσματα σε όλα τα συστήματα του σώματος όχι μόνο στο μυοσκελετικό. Οι κινήσεις είναι σχεδιασμένες να κάνουν μασάζ στα εσωτερικά όργανα και να ενισχύουν την κυκλοφορία του αίματος.

Η πνευματική διαδικασία η οποία είναι απαραίτητη για την εκτέλεση της φόρμας,αναπτύσει συγχρόνως και την δυνατότητα συγκέντρωσης του ασκούμενου. Ο ασκούμενος μαθαίνει μεθόδους βαθιάς και ήρεμης αναπνοής και συγκεντρώνεται στην «διοχέτευση» του ΤΣΙ(εσωτερικής ενέργειας) παντού στο σώμα. Σύμφωνα με την αρχαία κινέζικη ιατρική, η καλή υγεία διατηρείται όσο η ροή της ενέργειας(ΤΣΙ) μέσα στο σώμα δεν εμποδίζεται. Επίσης η θεωρία του συμβόλου Γιν-Γιάνγκ, την ισοροπία των αντιθέτων, η οποία είναι ενσωματωμένη στις στάσεις και την φόρμα.

Το Τάι Τσι Τσουάν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αναπτύξει καρδιαγγειακή υγεία παρά το ότι η άσκησή του είναι συνήθως αργή από ότι στα συνήθη αθλήματα. Εάν η φόρμα εξασκείται σε χαμηλή στάση τότε επιτυγχάνεται μεγάλη καρδαγγειακή τόνωση. Τα έντονα αθλήματα έχουν το μειονέκτημα ότι είναι πολύ δύσκολα πολλές φορές και μπορούν μόνο να εξασκηθούν από ανθρώπους με πολύ καλή φυσική κατάσταση. Για ανθρώπους με υψηλή πίεση ή άλλους ιατρικούς περιορισμούς, το Τάι Τσί Τσουάν μπορεί να ασκηθεί πιό απαλά χρησιμοποιώντας πιό ψηλές στάσεις(χωρίς να λυγίζουν πολύ τα πόδια).

Το Τάι Τσι Τσουάν είναι μία ιδεώδης φυσική εξάσκηση για ανθρώπους όλων των ηλικιών, γυναίκες και άνδρες εξίσου. Η αυτορυθμιζόμενη φύση(ρύθμιση δυσκολίας αλλάζοντας το ύψος των στάσεων, πράγμα που κάνει ο κάθε ένας σύμφωνα με τις δυνάμεις του) του Τάι Τσι Τσουάν του επιτρέπει να προσαρμοστεί σε άτομα με διαφορετικά επίπεδα φυσικής κατάστασης. Οι κινήσεις του Τάι Τσι Τσουάν είναι μαλακές και μαζί με την ανάπτυξη της εσωτερικής ενέργειας του ασκούμενου το κάνουν μία δραστηριότητα που μπορεί να εμπλουτίσει τη ζωή κάποιου για πολλά χρόνια.

Υ.Γ. Στην Ιταλία πριν από οχτώ χρόνια συνάντησα έναν γιατρό 78 χρονών τότε ο οποίος έκανε Τάι Τσι Τσουάν και κάποιες κινήσεις τις οποίες πολλοί 35-άρηδες δεν μπορούν να κάνουν. Όταν εντυπωσιασμένος τον ρώτησα πότε άρχισε, μου απάντησε στα 72 του χρόνια, και συμπλήρωσε ότι στα 78 του μπορούσε να κάνει πολύ περισσότερα από ότι όταν ήταν 40. Πέρυσι τον ξανασυνάντησα στα 84 του και έκανε ακριβώς τα ίδια και ήταν στην ίδια καλή φυσική κατάσταση.

Αν σκέφτεσαι για ένα χρόνο, φύτεψε ένα σπόρο. Αν σκέφτεσαι για δέκα χρόνια φύτεψε, ένα δέντρο.Αν σκέφτεσαι για 100 χρόνια, δίδαξε ανθρώπους.

Κομφούκιος, 551-479 π.X. Κινέζος φιλόσοφος

ΗΘΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ

  • Να είστε υπάκουοι και να σέβεστε τον καθηγητή σας.
  • Να είστε ειλικρινείς και να τηρείτε τις υποσχέσεις σας
  • Να είστε δίκαιοι και ενάρετοι
  • Να είστε γενναιοι και ευθείς.
  • Να είστε ταπεινοί και ευγενικοί
  • Να μην είστε δόλιοι και να μην εξαπατάτε τους άλλους.
  • Να μην είστε πονηροί και κακόβουλοι
  • Να μην χρησιμοποιείτε την δύναμή σας για να εκμεταλλεύεστε αυτούς που είναι πιο αδύνατοι ή ανίσχυροι.
  • Να μην συγκεντρώνεστε σε συμμορίες ή εγκληματικές ομάδες.
  • Να μην απομακρύνεστε μεταξύ σας και από άλλες σχολές Τάι Τσι Τσουάν.
  • Μην είστε ριψοκίνδυνοι ή απερίσκεπτοι
  • Μην είστε υπερφύαλοι με περιφάνεια
  • Μην είστε άστατοι, ευμετάβλητοι με μια συνεχώς μεταβαλλόμενη γνώμη.
  • Μην είναι υπέρ το δέοντος πρόθυμος
  • Κατανοήσετε και εκτιμήστε την καταγωγή σας και το υπόβαθρό σας. Ποτέ μην το ξεχνάτε και να είστε πάντα ευγνώμονες για αυτό.
  • Μην ξεκινήσετε απλά δυνατά, αλλά τελειώστε δυνατά.